Z rytmem za pan brat
Nowatorstwo tejże innowacji polega na tym, że uczniowie klasy 2a, 2b, 3a, 3b i 5b poprzez rytm i taniec wpływają na lepszą sprawność ruchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową i podwyższenie poczucia własnej wartości. Zdobyte umiejętności są jednocześnie sposobami relaksacji i odreagowywania napięć psychofizycznych w ich codziennym życiu. Dzieci mają również okazję odkryć w sobie nowe możliwości i potencjał twórczy.
Wykaz innowacji pedagogicznych realizowanych
w roku szkolnym 2020/2021 w Szkole Podstawowej Nr 30
Nazwa innowacji |
,,Z rytmem za pan brat’’ |
Autor innowacji |
Marzena Abuzareba |
Rodzaj innowacji |
metodyczna |
Adresaci innowacji |
klasa 2a, 3a na zajęciach edukacji muzycznej oraz 2b, 3b i 5b na zajęciach kreatywnych |
Krótki opis innowacji |
Innowacja ma zachęcać uczniów do rozwijania kreatywności muzyczno-ruchowej poprzez formy ruchowo- muzyczno- słowne, zwłaszcza zabawy rytmiczne i układy taneczne oraz do odreagowywania napięć, relaksacji i zmiany zachowań. |
Nowatorstwo |
Nowatorstwo tejże innowacji polega na tym, że poprzez rytm i taniec będziemy stymulować i intensyfikować wszechstronny rozwój osobowości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i wykorzystywać je w życiu codziennym w przypływie różnych emocji. |
Przewidywane efekty uczniów |
-radość i odprężenie dzieci w trakcie zabaw przy muzyce -chęć realizacji naturalnej potrzeby ruchu -lepsza sprawność ruchowa -zmniejszenie lęku przed samodzielnym poruszaniem się, skakaniem, bieganiem po całej sali, wykonywaniem prostych form tanecznych -lepsza koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa lub słuchowo-ruchowa -uwrażliwienie na poczucie odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych dzieci podczas zabaw ruchowych -większa chęć samodzielnego wykonywania zadań i odczuwanie zadowolenia z samorealizacji -podwyższenie poczucia własnej wartości poprzez zdobyte umiejętności -werbalne i niewerbalne wyrażanie swoich odczuć i emocji -nabywanie umiejętności współdziałania w grupie -zwiększenie zaufania do innych członków grupy -lepsza koncentracja uwagi -uwrażliwienie na bodźce słuchowe podczas orientacji przestrzennej -nabywanie umiejętności różnych sposobów relaksacji oraz zdolności odreagowywania agresji i napięcia |
Nazwa innowacji |
Kreatywny „Misz masz” |
Autor innowacji |
Beata Surmacz |
Rodzaj innowacji |
mieszana |
Adresaci innowacji |
Klasa 8a |
Krótki opis innowacji |
Uczniowie SP30 borykają się z niską motywacją do jakiegokolwiek działania, brakiem zainteresowań, problemami z koncentracją uwagi. Innowacja przyczyni się do rozwoju harmonijnej, otwartej, zintegrowanej, pełnej, twórczej i kreatywnej osobowości poprzez działalność plastyczną oraz kreatywne zabawy i łamigłówki. Zajęcia będą prowadzone w kl. 8a w liczbie 1h w tygodniu. Na zajęciach uczniowie poznają techniki papieroplastyki, będą wykonywać dekoracje z papieru, kwiaty, kotyliony. Poznają różne techniki plastyczne za pomocą krepiny, zwykłej bibuły oraz papieru ksero. Na zajęciach zostaną również wprowadzone techniki ćwiczenia pamięci, logicznego i kreatywnego myślenia za pomocą układanek, łamigłówek typu zapałki, węzeł gordyjski, konie, tangramy, puzzle happy cube. |
Nowatorstwo |
Na zajęciach zostaną wprowadzone techniki, logicznego i kreatywnego myślenia za pomocą układanek, łamigłówek typu zapałki, węzeł gordyjski, konie, tangramy, puzzle happy cube, łamigłówki on-line. Narzędzia te nie były stosowane do tej pory na zajęciach kreatywnych, ponadto nauczą się technik origami oraz będą rozwijać kreatywną wyobraźnię za pomocą ćwiczeń typu: co jest potrzebne do?, I dlatego zebry są w paski, 20 zastosowań przedmiotu. |
Przewidywane efekty uczniów |
-prace twórcze uczniów -podniesienie zdolności kreatywnego myślenia - uczniowie poznają nowe techniki plastyczne -rozwinięcie indywidualnej twórczej wyobraźni, -ćwiczenie pamięci, -wzmocnienie poczucia własnej wartości, -doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu, |
Odkrywamy matematykę!
W ramach wprowadzenia w roku szkolnym 2019/2020 innowacji pedagogicznej pt.: „Odkrywamy matematykę!” staram się zaintrygować uczniów matematyką tak, aby sami podejmowali działania do jej poznania.
Bum bum rurkę mam i gram!
W ramach wprowadzenia w roku szkolnym 2019/20 innowacji pedagogicznej pt:. ,,Bum bum rurkę mam i gram! uczniowie na lekcjach muzyki mają okazję pograć na kolorowych muzycznych tubach, zwanymi bum bum rurkami, które są wykorzystywane do edukacji rytmicznej i muzycznej na całym świecie.
Wykaz innowacji pedagogicznych realizowanych
w roku szkolnym 2019/2020 w Szkole Podstawowej Nr 30